• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Helló Magyar Helló Magyar · 2021.04.03.
· Utazás

Elkezdődött: Hatalmas változás előtt a pesti rakpart – KÉPEK

budapesti rakpart látványterv

Látványtervek az új pesti rakpartról: Vitézy Dávid/Facebook

A pesti rakpart felújítása régóta tervben van, és most a jelek szerint új lendületet kap a projekt. A nagyívű tervek szerint el lehet majd sétálni a Kossuth tértől egészen az új Atlétikai Központig a Duna közvetlen közelében.

A jelenlegi rakpart szerkezete nem igazán kedvez az embereknek, inkább a hajókat szolgálja ki a partszakasz. Ezt az állapotot már az előző budapesti vezetés is meg akarta változtatni, de a gyakorlati megvalósításig nem jutottak el, a fiókba került a projekt.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának Facebook posztja alapján sikerült megegyeznie a fővárosnak és az kormánynak. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa úgy határozott, hogy a rakpartok fejlesztését az állam átvállalja a Fővárosi Önkormányzattól, és azt a BFK valósítja meg állami finanszírozásból. Ez a döntés egyáltalán nem egyedülálló, hiszen az fővárosi ellenzéki vezetés komoly bevételi forrásoktól esett el a Kormány járványügyi intézkedései miatt, így átadják ezeket az államnak.

Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy a Karácsony-féle vezetés behúzta a kéziféket, míg a Kormány egyre több projektet átvállal tőlük.

Ilyen esetekben Vitézyék veszik át a terveket Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárral együttműködve. Így történt, hogy BFK bejezi be a lassan 60 milliárdba kerülő Biodomot, illetve a gellérthegyi sikló megépítését is ők felügyelik, sőt az Örs Vezér téren való gödöllői HÉV és a 2-es metró egyesítését is átvállalták a budapesti vezetéstől.

A pesti rakpart zöldfelületektől hemzsegő terveit sokan látták már. Ezekre a tervekre alapoznak most is,  azonban számos szakaszon még további tervezési feladatok szükségesek, az előkészítésről a BKK és a BFK egyeztet.

budapesti rakpart látványterv

Látványtervek az új pesti rakpartról: Vitézy Dávid/Facebook

budapesti rakpart látványterv

Látványtervek az új pesti rakpartról: Vitézy Dávid/Facebook

budapesti rakpart látványterv

Látványtervek az új pesti rakpartról: Vitézy Dávid/Facebook

Új életterek alakulnak ki a lakosság és a turisták legnagyobb örömére:

– a Kossuth tértől a Bálnáig húzódó pesti rakpartrész humanizálása várható, tehát új zöldfelületek, új közterek várhatóak, és egy olyan új sétány, ami a XXI. századi elképzeléseknek megfelel

– új közteret kap a Magyar Tudományos Akadémia előtti tér, a Széchenyi István tér: eltűnik a közúti körforgalom, az autók helyét új köztér veszi át a MTA előtt, a Lánchíd és a József Attila utca közötti forgalom a tér megkerülése nélkül haladhat majd mindkét irányban

budapesti rakpart látványterv

Látványtervek az új pesti rakpartról: Vitézy Dávid/Facebook

– Szintén változás várható a Belgrád rakparti szakaszon, ahol a 2-es villamos pályája is megújul, illetve felső és az alsó rakpart forgalma egyesül

budapesti rakpart látványterv

Látványtervek az új pesti rakpartról: Vitézy Dávid/Facebook

– megújul a Közraktár utca irányhelyes kerékpársávokkal, így mentesítve a Bálna előtti sétányt és a Nehru partot a kerékpáros forgalomtól

budapesti rakpart látványterv

Látványtervek az új pesti rakpartról: Vitézy Dávid/Facebook

– az új Boráros téri HÉV-állomás fejlesztésével megújul és gyalogosbarát lesz a Boráros tér, megnövekedik a zöld felület a közutak és a buszvégállomás rovására

– a HÉV tervezett föld alá helyezésével pedig a Boráros tértől délre folytatódhat a rakparti sétány a vágányok helyén, és egészen a Művészetek Palotájáig nyúlik majd ez a szakasz

– a most készülő tervek szerint a Rákóczi-híd túloldalán, az új Atlétikai Központ környezetében új közpark lesz, és a rakparti sétány itt is folytatódik majd

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
BKK Budapest Budapest Fejlesztési Központ fejlesztés képgaléria közúti forgalom tömegközlekedés turizmus
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Új CAF villamosok érkeznek Budapestre – kirobbant a vita a használhatóságukról

  • Ennyibe kerül egy nap a Balatonnál 2025-ben – már nem a retró nyaralásokról szól a magyar tenger

  • Miért nem érte el a VR a nagy áttörését?

  • Hivatalos: Oroszország a bűnös a Malaysia Airlines MH17-es járatának lelövéséért

  • Meghalt egy kárpátaljai magyar férfi, akit állítólag ukrán sorozótisztek vertek meg: Orbán reagált, az ukrán nagykövetet bekérették

  • A világ legöregebb szőlőtőkéje a határtól nem messze: így mutatkozott be Maribor és a megújult Hotel Habakuk

Kapcsolódó cikkek

2025.07.10.

Ennyibe kerül egy nap a Balatonnál 2025-ben – már nem a retró nyaralásokról szól a magyar tenger


Olvasson tovább
maribor szlovénia
2025.07.10.

A világ legöregebb szőlőtőkéje a határtól nem messze: így mutatkozott be Maribor és a megújult Hotel Habakuk


Olvasson tovább
kézipoggyász fapados
2025.07.09.

Jól hangzik, de az ingyenes poggyászokról szóló új uniós szabályozás drágábbá teheti a fapados repülést


Olvasson tovább
A kínai Szucsou bemutatkozott Budapesten. Fotó: CCCBudapest
2025.07.08.

A kínai Szucsou városa bemutatkozott Budapesten: stratégiai együttműködés kultúrában, gazdaságban és turizmusban


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Új CAF villamosok érkeznek Budapestre – kirobbant a vita a használhatóságukról

Új CAF villamosok érkeznek Budapestre – kirobbant a vita a használhatóságukról

Tovább olvasok
Ennyibe kerül egy nap a Balatonnál 2025-ben – már nem a retró nyaralásokról szól a magyar tenger

Ennyibe kerül egy nap a Balatonnál 2025-ben – már nem a retró nyaralásokról szól a magyar tenger

Tovább olvasok
Miért nem érte el a VR a nagy áttörését?

Miért nem érte el a VR a nagy áttörését?

Tovább olvasok
Hivatalos: Oroszország a bűnös a Malaysia Airlines MH17-es járatának lelövéséért

Hivatalos: Oroszország a bűnös a Malaysia Airlines MH17-es járatának lelövéséért

Tovább olvasok
Meghalt egy kárpátaljai magyar férfi, akit állítólag ukrán sorozótisztek vertek meg: Orbán reagált, az ukrán nagykövetet bekérették

Meghalt egy kárpátaljai magyar férfi, akit állítólag ukrán sorozótisztek vertek meg: Orbán reagált, az ukrán nagykövetet bekérették

Tovább olvasok
A világ legöregebb szőlőtőkéje a határtól nem messze: így mutatkozott be Maribor és a megújult Hotel Habakuk

A világ legöregebb szőlőtőkéje a határtól nem messze: így mutatkozott be Maribor és a megújult Hotel Habakuk

Tovább olvasok
Fontos forgalmi változások a Nagykörúton: indul a felújítás második üteme – erre kell számítanunk

Fontos forgalmi változások a Nagykörúton: indul a felújítás második üteme – erre kell számítanunk

Tovább olvasok
Elfogyunk: döbbenetes, hányan hagyták el Magyarországot 10 év alatt

Elfogyunk: döbbenetes, hányan hagyták el Magyarországot 10 év alatt

Tovább olvasok
Tömegesen bocsátják el magyar dolgozóikat, inkább vendégmunkásokat alkalmaznak a cégek: a kormány cáfol

Tömegesen bocsátják el magyar dolgozóikat, inkább vendégmunkásokat alkalmaznak a cégek: a kormány cáfol

Tovább olvasok
10 hadvezér, akik rossz döntésekkel írták be magukat a történelembe

10 hadvezér, akik rossz döntésekkel írták be magukat a történelembe

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4